Det gör inte fröknar - men man kan ju ha ett bra svar:
–Nej det går tyvärr inte för jag ska spela DM i boule på söndag.
–Jahaa, svarade Fia och log.
–Jasså, vet du vad det är för något?
–Ja, min morfar spelar boule mest hela tiden.
Måndagen kommer och Fia frågar:
–Hur gick det med boulen?
–Det gick ganska så bra. Vi kom trea.
–Oj, fick ni medalj då?
–Ja.
–Ååå va bra. Kan jag få se den?
Pia tar med sig den dagen efter och visar, till Fias förtjusning:
–Jättefiiiin!
På torsdagen är det skolavslutning med massor av choklad, blommor och presenter till fröken.
Fia kommer med en fint inslaget litet paket:
Lillen hade hon säkert fått av morfar. Den är väl använd 😊