Seriespelet 2026 inleddes i juni på Rimbos fina banor och tre laddade BOB-lag ryckte ut för att lägga grunden för uppflyttning i seriesystemet i augusti. Inte alldeles enkelt förstås men alla gjorde vad man kunde i lördagssol och söndagsregn.
BOB Öppen mönstrade Niclas, Nicke, Jesper och Johan K i ena trippeln samt Anders O, Simon, Jarmo och Johan B i andra. Det började i dur när Boulero 2 mosades med solklara 4-0 före lördagslunchen.
Topptippade AIK visade sig vara svårsmälta men BOB lyckades kämpa till sig en seger i alla fall. Som slutkläm på lördagen kom årets bottennapp där Bajens vita lag slog de blågröna med hela 4-0. Ingen föstod varför.
BOB kom igen söndag morgon och klarade av Maria 2 med 3-1 innan man i en seg avslutning lyckades vända 0-2 till oavgjort mot Roslagsbro. Vackert så!
Inför höstomgången ligger vi fyra med goda möjligheter att gå till slutspel på övre halvan. Men att rubba AIK blir väldigt tufft. Ännu en andraplats är dock fullt möjligt.
Peter A, Per, Hans och Anders F spelade i lag ett och Stefan V, Pia, Börje och Mats G i lag två som inledde dagen med en flygande storseger mot Fagersjö 2, 4-0.
Mot Rimbo ledde BOB 2-0 men tappade oförklarligt båda matcherna i andra halvlek, 2-2. Lördagsfinalen mot Boo 2 gick dock lätt vägen, 3-1.
Söndagens flytt till nya banor och lätt regn fick laget att tappa fattningen och prestigematchen mot Djurgården slutade dessvärre 1-3.
Avslutningen mot Kajutan slutade 2-2 sedan BOB rest sig efter två snöpliga förluster och tagit två solklara segrar efter det.
Inför höstomgången ligger vi trea efter Hammarby och Djurgården. Men det är tätt i toppen, BOB har Hammarby kvar i en seriefinal och bör kunna gå till slutspel för uppflyttning.
Veteranerna i fyran hade en tuff helg - dels för att man var hela elva lag i ligan och dels för att många av motståndarlagen höll en betydligt högre kvalitet än man trott. I laget spelade Britt, Kerstin, Gunilla och Pelle samt Zacke, Ellinor, Lennart och Mats B.
Inledningen mot Bajen 2 lovade gott men slutade med förlust 1-3. Sitting Boule gav inte BOB en chans och vann 4-0. I sista lördagsmatchen mötte vi serietrean Maria och lyckades ta en match till 1-3. Bravo Bob!
På söndagen väntade två nya möten för en luttrad trupp. Mot Trollbäckens gula lag lyckades BOB ta en poäng genom att vinna båda de avslutande matcherna och greja 2-2. Äntligen!
Kajutans vita lag väntade som final för de tröttkörda bobbarna som föll med klara 0-4.
Här ligger BOB tyvärr sist men har kvar att möta bla nian och tian så möjligheterna att klättra är stora. Det gäller att vara topp sex för att inte degraderas till nystartade division fem - och det är ingen omöjlig uppgift.